>RE::VISION CRM

나의 이야기

전용준 리비젼컨설팅 CRM 컨설턴트 즉, 나 [사무실에서 한컷] 2010년가을

YONG_X 2010. 10. 20. 12:57

[ CV of Yong is in the below]

 

 

교보문고에서 읽었지요. 외벽에 대형 간판에 걸어두었더군요.

 

   당신과 함께한 사람

   당신이 있는 곳

   당신이 읽는 책 

   그것이 바로 당신이다

 

제가 있는 곳 강남역 주변의 술집들 많은 골목에 위치한

작은 사무실에서

제가 하루종일 가지고 노는 화이트 보드 앞에서

제가 쓰고 강의하는 책을 들고

제가 함께 지내는 사람들에 의해 찍힌

바로 그 모습이지요.

 

바로 접니다.

 

 

사무실에 한 친구는 저를 외국인용병이라 부르더군요.

왈론드라던가....^^

 

anyway,

 

---- CV : YONG XUNE XON Mr. Ph.d. -----

 

 

CEO. [  >RE::VISION  ] consulting and academy

Business/IT consultant (1993~ )

 

-------

 

Ph.d. / Business Information Systems. Ajou University. Suwon. Korea (2000)

Visiting Research Scholar. School of Business. University of Washington WA. USA (2003~2004)

 

CEO of Revision Consulting (2005~ )

CTO of EC Miner (2000)

Senior Consultant at Fuji/Korea Xerox (1995~1999)

 

Area of Specialty:

  -  Customer Relationship Strategy

  -  Customer Segmentation and Profiling

  -  Predictive Data Mining

  -  Target Marketing Campaign Optimization and Personalization

 

Major Engagements:

- Customer Strategy Diagnosis for Shinsegae International (2010)

- Personalized(1:1) Couponing Process Design for Lotte Mart (2009~2010)

- Customer Segmenatation for Lotte Members (2009)

- Target Offering Process Setup for SKT (2007. 2008)

- Loyalty Program Strategy Development for Lotte Members (2005~2006)

- Market Basket Analysis for REI(Seattle WA. USA) (2004) 

- Customer Segmentation and Predictive Propensity Modeling for Hyundai Motors (2003)

- Customer Long-term Valuation for CJ O Shopping (2001)

- Customer Relationship Marketing Strategy Specification for Hyundai Dept. Store (1998. 1999)

- Customer Service Process Design for Korea Xerox (1994~1996)

 

Books

- CRM2.0: Strategies to Upgrade Your Customer Centric Management  Initiative (2009. In Korean. With S. Hwang)

 

Lecture:

- KDMA. KMAC. BizDeli. SAS Korea. SPSS Korea. LG-CNS. HIRA. SamilPWC

 

 

   --- End of CV ----