>RE::VISION CRM

CRM

1:1 마케팅과 채널 선택 2011 [ 컬럼 ]

YONG_X 2011. 7. 14. 18:24

스마트폰이 대세, 이메일과 SMS가 대세, ... QR코드로 마케팅 끝...

이런 이야기들은 그저 또 다른 대형 사기극일 가능성이 높음이 실무자들 사이에서

충분히 논의되기 시작했는데...

 

여기 하나의 참신한 조사 결과가 수집되었군요.

 

비교적 젊은 층임에도 불구하고, 전통적 DM 채널에 대한 반응과 선호가 몇배나 높다는 결과입니다.

장기적으로야 디지털 온라인 채널로 넘어가기는 하겠지만 그 타이밍이 오기에는 아직

상당한 시간이 걸릴 거라는 것을 시사한다고 보입니다.

 

또, 적어도 아주 오랜 동안은 극복되기 어려운 매채의 기본 특성의 차이, 즉,

보기 쉽고, 깨끗하게 보이고, 들고 다니거나 기억하기도 쉽다는 전통적 매체들의 특성을

정확하게 이해해야 할 것입니다.

 

CRM을 하는 사람들이나 다이렉트 마케팅을 담당하는 분들은

막연한 부화뇌동 보다는 현실적인 데이터를 기반으로

차분한 장기 계획을 세워야할 시점이라는 판단이 드네요.

 

구글이나 Zappos 조차도 전통적 채널을 활용하는데...

 

--- 아래는  관련 Article  ---

 

New Study Shows Direct Mail beats Email

September 16, 2010
Posted by James Michelson at 9:48 AM

Here is the meat from from an recent article in Targeted Marketing that proves something we have konw all along.

"In a very recent study titled Finding the Right Channel Combination: What Drives Channel Choice, ICOM, a division of Epsilon Targeting, surveyed over 2500 U.S. and 2200 Canadian households, specifically targeting consumers in the 18-34 year-old demographic. The study found that these consumers overwhelmingly prefered—by two to three times—to learn about marketing offers via postal mail and newspapers, rather than online sources such as social media sites

Examples among merchandisers include 62 percent of this age group prefering personal care product offers coming in the mail while only 22 percent prefer online. Food products? 66 percent want the offline approach versus 23 percent for online offers. Over-the-counter medicine? 53 percent versus 21 percent."

For years the United States Postal service has reported that online sales were significantly higher when combined with direct mail and this study helps confirm that fact.  Remember the mail moment:
GraphicMailMoment2 
  
Such online giants as Google and Zappos advertise via direct mail,

 

[참고] Zappos의 카탈로그:

http://supergenius.files.wordpress.com/2009/05/zappos-catalog_1242061021788.jpeg

 

 

[참고] Abercrombie & Fitch Announces The Return Of ‘A&F Quarterly’
The infamous A&F catalog returns on July 17  ::

http://www.pinkisthenewblog.com/2010/06/abercrombie-fitch-announces-the-return-of-af-quarterly/

 

...   and if they need traditional marketing channels to drive traffic, chances are you do too.  Remember to drive all your marketign channels to a landing page to start a two way conversation and collect data.  Purls on the direct marketing peice will help improve repsonse rates and assure the prospect sees the correct content.

Graphic_diagram_crossmedia


 

 

* * * * * 

[참고 자료]

 

http://www.whiteoaknet.com/variable_data_printing.htm


http://www.omniamarketing.com/johnson_group.cfm


http://crossmedia.typepad.com/cross_media_11_marketing/variable_data_printing/page/2/

 

http://issuu.com/aelam/docs/a-d-c--hpmarketing